معرفی

بدون شک، حمل و نقل و راهسازی فصل مشترک پروژه عمرانی مختلف می‌باشد زیرا طراحی و احداث انواع راه‌ها از جمله راههای دسترسی، راههای ارتباطی، راههای سرویس و راههای انحرافی بخش عمده ای از احجام عملیاتی هر پروژه عمرانی را تشکیل می‌دهد. بخش راه و طرح هندسی مهندسین مشاور هندسه پارس به منظور طراحی راه های ارتباطی، راههای دسترسی و … تشکیل شده است.

 

جایگاه

کارشناسان مسؤول در بخش “راه و طرح هندسی ” در شرکت هندسه پارس از بین متخصصین فارغ التحصیل این رشته در دانشگاههای معتبر کشور تشکیل شده که علاوه بر رعایت اصول و مبانی تخصصی مهندسی راه، توان بکارگیری نرم افزارهای تخصصی مرتبط با این موضوع را دارا می باشند و به فراخور نیاز شرکت و پروژه های مختلف، در این زمینه همکاری مؤثری را مبذول خواهند نمود.

 

بخش تخصصی راه و طرح هندسی

توجه به این نکته ضروریست که با توجه به اجرای پروژه های راه در محدوده های غیر شهری و شرایط توپوگرافی کاملا طبیعی و صحرایی و نیز محدودیت های فضای تجهیز پروژه ها، پرداختن به مباحث مهندسی ارزش در طراحی پروژه های راه (حداقل طول و خاکبرداری و خاکریزی) از اهمیت بالایی برخوردار می باشد بطوریکه توجه به اصول هندسه راه با در نظر گرفتن کاربری و نوع راه، بسیار تعیین کننده خواهد بود.

 

امکانات کامپیوتری و نرم افزارها

به دلیل انجام بسیاری از امور تحلیل و طراحی و گزارش‌دهی در بخش تخصصی راه و طرح هندسی توسط رایانه، نرم‌افزارهای تخصصی مختلفی در این بخش مورد نیاز می‌باشد. برخی از این نرم‌افزارها به شرح ذیل است:

  • Land Development
  • AutoCAD
  • CSDP

 بخش تخصصی راه و طرح هندسی

برخی از پروژه ها:

  • مطالعات امکان سنجی طرح مسیر تونل شهید محلاتی حد فاصل خیابان 17 شهریور تا میدان فتح
  • مطالعات امکان سنجی طرح مسیر تونل شهید صیاد شیرازی حد فاصل میدان سپاه تا میدان شوش
  • مطالعات مرحله اول طرح مسیر تونل ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی حد فاصل شمال میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان
فهرست